Design

De cele mai multe ori, designul produselor promoționale și al materialelor tipografice este la fel de important pe cât este și calitatea propriu-zisă a realizării lor. De aceea, în cazul în care partea de creație este realizată de noi, echipa care se ocupă de grafică ține în permanență legatura cu reprezentantul companiei care o solicită, astfel încât alegerea conceptului ce urmează să fie folosit să fie cea mai bună soluție pentru client.

Elementele grafice ale unui material publicitar sau chiar ale unui logo trebuie să fie complet diferite de cele ale concurenței pentru că fiecare client dorește unicitate și originalitate. Alegerea ideii și a conceptului ce urmează a fi folosit este în primul rând discutat cu clientul, acesta fiind sfătuit pentru alegerea celor mai bune soluții pentru afacerea sa. Materialele sunt verificate și modificate conform indicațiilor clientului, pentru ca în producție să intre cea mai bună variantă.

DTP

DTP sau corespunzător termenului englezesc, Desktop Publishing, reprezintă editarea și pregătirea documentelor (fișiere imagine, fișiere text), obiectivul final al acestor procese fiind tipărirea respectivului fișier. Această etapă este de o importanță crucială în domeniul tipografic, deoarece imaginea văzută pe monitorul calculatorului este diferită de ceea ce apare tipărit în mod profesional pe imprimante de mari dimensiuni (tipar offset sau print digital).

Greșelile care pot apărea pe tipăritura finală sunt greu de observat cu “ochiul liber” de către o persoană necunoscătoare în domeniu. DTP este departmentul care se ocupă cu pregătirea detaliilor înainte de print, în condițiile în care grafica documentului este bine pusă la punct și este la rezoluția potrivită. Departamentul de DTP îndeplinește cu brio această funcție de verificare a documentelor, astfel încât micile greșeli să fie evitate.

Pentru tehnoredactarea computerizată sunt anumite elemente de bază de care trebuie să se țină cont:

  • Documentul trebuie să aibă bleed (surplus) de 5 mm în cazul în care pentru finisare este necesară tăierea marginilor;
  • Documentul trebuie să fie în unul din urmatoarele sisteme de culoare : tonuri de gri, CMYK sau culori speciale – Pantone, nefiind acceptate alte sisteme de culoare precum RGB sau Lab;
  • Textele și elementele subțiri de culoare neagră trebuie sa fie K=100% și să poată fi supraimprimate.

Post-Press

Pentru ca produsul finit să fie calitativ din toate punctele de vedere, acesta trebuie să treacă, după tipărire, printr-o serie de operațiuni de finisare.

  • Tăierea – Principala finisare folosită în orice tipografie. Uneori este nevoie de tăierea hârtiei încă dinainte ca aceasta să intre în tipar. Însă cu siguranță, după ieșirea din tipar, materialele tipărite necesită tăiere, cel puțin pentru margini;
  • Fălțuire – Fălțuirea este procesul de îndoire a materialelor promoționale, fără a crăpa hârtia. De exemplu, pliantele sunt materiale promoționale care au nevoie de fălțuire;
  • Capsare → Pentru reviste, cataloage;
  • Broșare → Broșarea este termenul oficial al domeniului pentru lipire;

  • Perforare, spiralare → sunt de asemenea procedee de finisări, sunt aplicate diverselor cataloage, reviste, meniuri;

  • Plastifierea lucioasă, dă un luciu foarte puternic și întărește din punct de vedere mecanic hârtia; poate fi aplicată pe coperți (față /verso), se poate folosi pentru mape, broșuri, pliante și flyere.

  • Plastifierea mată dă un aer fin tiparului sau hârtiei pe care este aplicată. Tehnic se realizează în același mod ca și plastifierea lucioasă, fiind ideală și ca bază pentru lăcuirea selectivă.

  • Lăcuirea selectivă UV este lăcuirea doar pe anumite zone ale unui material publicitar, în funcție de design. Lăcuirea selectivă atrage foarte mult atenția asupra elementului lăcuit, element ce probabil atrage atenția și prin grafică.

  • Lăcuirea UV totală este un procedeu al cărui rezultat final seamană cu plastifierea lucioasă și este indicată pentru produsele ce stau mai mult timp în razele solare, expuse în vitrine, deoarece soarele ar distruge pigmentul din cerneală. Este des folosită în cazul ambalajelor și cutiilor.

Planificarea integrată, organizarea, impozitarea și controlul tuturor cursurilor de mărfuri, materiale dar și informațiile necesită o atenție deosebită din partea tuturor ce se ocupă de acest departament. Ca toate aceste acțiuni să funcționeze, întregul process pornește din interiorul companiei, fiind astfel gestionați distribuitorii, furnizorii, livratorii și curierii.

Asigurăm clienților și partenerilor noștri servicii logistice ce țin de coordonarea și manipularea mărfurilor primite, astfel încât să-i putem mulțumi în ceea ce privește comenzile de materiale tipografice și nu numai. Am acordat o importanță deosebită calitătii, astfel încat în scurt timp am implementat o logistică competitivă prin combinarea factorilor de producție și distribuție – resurse umane, tehnologie, materii prime, materiale și informații.

Logistice

Punem la dispoziția clienților, următoarele servicii logistice:

  • – livrare la cerere către orice destinație;
  • – emitere documente de insoțire în numele clienților;
  • – sisteme moderne de sortare și depozitare a mărfurilor și a comenzilor ce urmează să fie livrate;
  • – ambalări, etichetări, înfolieri;
  • – management și administrare de stocuri și raportarea stocurilor.